2016-09-07 06:45:23

Produženi boravak

PRODUŽENI BORAVAK

Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi nakon redovne nastave. Produženi boravak je model koji rješava taj problem i ujedno pruža djeci i obitelji organiziran program u cilju potpunog psihofizičkog razvoja djeteta. U produženom boravku radi učiteljica razredne nastave za odjele koje pohađaju djeca uključena u produženi boravak. Nastavne metode prilagođavaju se s ciljem dobre artikulacije slobodnog vremena i samostalnog učenja.  Odnos prema učenicima je roditeljsko-učiteljski. Učiteljica PB-a preuzima dio roditeljske uloge te je suradnja s roditeljima na prijateljskoj razini.

Ciljevi realizacije sadržaja u produženom boravku u skladu su sa općim ciljevima osnovnog obrazovanja (tri opća cilja):

1. Omogućiti djetetu pun život i otkrivanje punog potencijale   kao jedinstvene osobe

2. Omogućiti djetetu razvoj u socijalno biće kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinio dobru u društvu

3. Pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti)

Specifični ciljevi:

• potpun i harmoničan razvoj djeteta

• važnost isticanja individualnih različitosti (svako dijete je jedinstveno; osigurava mu se razvoj svih potencijala)

• fokusiranje na učenje (ističe se važnost onoga što dijete uči i procesa kojim usvaja znanja)

• izmjena mnogobrojnih pristupa učenju

• učenika se nastoji osposobiti za samostalno učenje

• ističe se radost učenja i potiče motiviranost za učenje

• osvijestiti važnost učenja temeljenog na okruženju

• pismenost (jezična i matematička)

• razvoj osjećaja za hrvatski identitet

• razvijanje duhovne dimenzije života

• europska i globalna dimenzija modernog življenja

• pluralizam, poštivanje različitosti i važnost tolerancije

• funkcioniranje kurikuluma u odnosu na jednakost i korektnost pristupa u obrazovanju

• partnerstvo u obrazovanju

• uloga tehnologije u obrazovanju

• briga o djeci s posebnim potrebama

• temeljna uloga obrazovanja u ranom djetinjstvu

• olakšavanje prijelaza iz nižih u više razrede osnovnog obrazovanja

• uloga rada u produženom boravku u postavljanju uzorka za cjeloživotno učenje

Raspored rada u produženom boravku

Prihvat učenika od 6:30 do 7:30

Produženi boravak od 11:30 do 15:30

Prihvat učenika i učenički odmor od nastave u igraonici (slobodni razgovori, dječji tisak, društvene igre).

12:30 -13:00

Objed učenika – učiteljica organizira pranje ruku i smještaj djece. Tijekom objeda učiteljica provodi odgojno–obrazovni rad usmjeren na primjereno ponašanje pri objedu i komunikaciju s drugima.

13:00 -14:00

Organizirano slobodno vrijeme. To može biti izvanučionička nastava.

Kreativne radionice ili izlazak u školsko dvorište.

14:00 -15:15

Pisanje domaćih zadaća. Učiteljica produženog boravka  također organizira individualni ili skupni rad radi pomoći u savladavanju određenih sadržaja.

Organizacija rada u produženom boravku

Slobodno organizirano vrijeme provodi se kroz:

· igraonice

· kreativne radionice

· društvene igre

· pričaonice

· gledanje filmova

· čitanje slikovnica i knjiga

· slušanje glazbe

.  tehnike opuštanja


Osnovna škola Dr. Mate Demarina Medulin