2015-11-17 11:43:52

Produženi boravak

PRODUŽENI BORAVAK 

Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi nakon redovne nastave. Produženi boravak je model koji rješava taj problem i ujedno pruža djeci i obitelji organiziran program u cilju potpunog psihofizičkog razvoja djeteta.

U produženom boravku radi učiteljica razredne nastave za odjele koje pohađaju djeca uključena u produženi boravak.

Nastavne metode prilagođavaju se s ciljem dobre artikulacije slobodnog vremena i samostalnog učenja.

Odnos prema učenicima je roditeljsko-učiteljski. Učiteljica PB-a preuzima dio roditeljske uloge te je suradnja s roditeljima na prijateljskoj razini.

PRODUŽENI BORAVAK 

Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi nakon redovne nastave. Produženi boravak je model koji rješava taj problem i ujedno pruža djeci i obitelji organiziran program u cilju potpunog psihofizičkog razvoja djeteta.

U produženom boravku radi učiteljica razredne nastave za odjele koje pohađaju djeca uključena u produženi boravak.

Nastavne metode prilagođavaju se s ciljem dobre artikulacije slobodnog vremena i samostalnog učenja.

Odnos prema učenicima je roditeljsko-učiteljski. Učiteljica PB-a preuzima dio roditeljske uloge te je suradnja s roditeljima na prijateljskoj razini.

Ciljevi realizacije sadržaja u produženom boravku u skladu su sa općim ciljevima osnovnog obrazovanja (tri opća cilja):

1. Omogućiti djetetu pun život i otkrivanje punog potencijale   kao jedinstvene osobe

2. Omogućiti djetetu razvoj u socijalno biće kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinio dobru u društvu

3. Pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti)

 

 

Specifični ciljevi:

• potpun i harmoničan razvoj djeteta

• važnost isticanja individualnih različitosti (svako dijete je jedinstveno; osigurava mu se razvoj svih potencijala)

• fokusiranje na učenje (ističe se važnost onoga što dijete uči i procesa kojim usvaja znanja)

• izmjena mnogobrojnih pristupa učenju

• učenika se nastoji osposobiti za samostalno učenje

• ističe se radost učenja i potiče motiviranost za učenje

• osvijestiti važnost učenja temeljenog na okruženju

• pismenost (jezična i matematička)

• razvoj osjećaja za hrvatski identitet

• razvijanje duhovne dimenzije života

• europska i globalna dimenzija modernog življenja

• pluralizam, poštivanje različitosti i važnost tolerancije

• funkcioniranje kurikuluma u odnosu na jednakost i korektnost pristupa u obrazovanju

• partnerstvo u obrazovanju

• uloga tehnologije u obrazovanju

• briga o djeci s posebnim potrebama

• temeljna uloga obrazovanja u ranom djetinjstvu

• olakšavanje prijelaza iz nižih u više razrede osnovnog obrazovanja

• uloga rada u produženom boravku u postavljanju uzorka za cjeloživotno učenje

 

Raspored rada u produženom boravku

 

11:30-12:30

Prihvat učenika i učenički odmor od nastave u igraonici (slobodni razgovori, dječji tisak, društvene igre).

12:30 -13:00

Objed učenika – učiteljica organizira pranje ruku i smještaj djece. Tijekom objeda učiteljica provodi odgojno–obrazovni rad usmjeren na primjereno ponašanje pri objedu i komunikaciju s drugima.

13:00 -14:00

Organizirano slobodno vrijeme. To može biti izvanučionička nastava.

14:00 -15:15

Pisanje domaćih zadaća. Učiteljica produženog boravka  također organizira individualni ili skupni rad radi pomoći u savladavanju određenih sadržaja.

15:15-16:30

Kreativne radionice ili izlazak u školsko dvorište.

 

Organizacija rada u produženom boravku

Slobodno organizirano vrijeme provodi se kroz:

· igraonice

· kreativne radionice

· društvene igre

· pričaonice

· gledanje filmova

· čitanje slikovnica i knjiga

· slušanje glazbe

.  tehnike opuštanja

 


Osnovna škola Dr. Mate Demarina Medulin